3 Haziran 2010 Perşembe

TURNA KUŞU HİKAYESİ

Bundan yillar once ulkelerin birinde bir cift varmis. bu cift birbirini olesiye seviyormus birgun beraber otururken genc kiz eger ben olursem evlenecegin kadinin ozellikleri soyle boyle olsun diye baslamis o sirada delikanli onun sozunu kesmis ve demis ki “olum bizi ayirsada ,dunya dursada ,yildizlar ay kaybolsada , gunes yok olsada ben senden vazgecmem ” demis. gunun birinde bu iki asik evlenmisler ve damat geline dunyada ki en degerli gerdanligi yaptirmis. kadin o gerdanligi hic cikarmamis. yillar gecmis ve birgun adam eve donerken cok hos bir bayan gormus ve gun gectikce ona asik olmus ve birgun o bayani almis eve detirmis eşi kapiyi acmis onlari oyle karsisinda gorunce dayanamamis ve o an oyle bi dua etmiski ” Allah'im beni bu durumdan simdi kurtar ben dayanamiyorum yerin dibine giriyim birsey olsun beni kurtar” demis ve o anda bir melek onu duymus ve aşık kadin birden turna kusuna donmus ... Turna kuslarinin en onemli ozelligi ise onlarin hayatlari boyunca sadece bir tane esi olur ve esi olen turna kusu da intahar eder ve boyunlarinda gerdanlik gibi bir siyahlik vardir…

Hiç yorum yok: